Saxo Bank publikuje wyniki za 2021 rok

Grupa kapitałowa Saxo Bank osiągnęła w 2021 roku zysk netto w wysokości 755 mln DKK (102 mln EUR), w porównaniu z 750 mln DKK (101 mln EUR) w 2020 r. Całkowite przychody Grupy w 2021 r. wyniosły 4 527 mln DKK (609 mln EUR) w porównaniu z 4 324 mln DKK (581 mln EUR) w 2020 r. Wskaźnik EBITDA utrzymał się na poziomie 1 617 mln DKK (217 mln EUR).

W ciągu roku grupa kapitałowa Saxo Bank zyskała rekordową liczbę 263 tysięcy nowych klientów i odnotowała stały napływ ich aktywów. Tym samym do końca 2021 r. łączna liczba klientów osiągnęła rekordowy poziom 820 tysięcy, a wartość powierzonych przez nich aktywów wyniosła 640 mld DKK (86 mld EUR).

Grupa kontynuowała duże inwestycje w platformy, nowe produkty i cyfryzację w celu dalszej poprawy Doświadczenia Saxo, a także zakończenia migracji wszystkich klientów bezpośrednich BinckBanku.

Grupa kapitałowa Saxo Bank zakończyła przejęcie BinckBanku w sierpniu 2019 r., co zwiększyło o ponad 400 000 liczbę klientów bezpośrednich w czterech jurysdykcjach – Holandii, Belgii, Francji i we Włoszech.

W 2022 r. nastąpi migracja ostatniego segmentu klientów BinckBanku: niezależnych podmiotów zarządzających aktywami i ich klientów końcowych, finalizując tym samym pełną integrację BinckBanku z grupą kapitałową Saxo Bank.

Najważniejsze dane finansowe za 2021 rok (w porównaniu z 2020 r.):

  • Przychody ogółem: 609 mln EUR (581 mln EUR)
  • EBITDA: 217 mln EUR (217 mln EUR)
  • Zysk netto: 102 mln EUR (101 mln EUR)
  • Aktywa klientów ogółem: 86 mld EUR (64 mld EUR)
  • Łączna liczba klientów: 820 000 (690 000)

Kim Fournais, prezes i założyciel Saxo Banku, następująco skomentował opublikowane wyniki:

– Wynik finansowy za 2021 r. był zadowalający, ponieważ osiągnęliśmy zysk netto wynoszący 102 mln EUR z przychodów w wysokości 609 mln EUR.  Powitaliśmy rekordowo wysoką liczbę 263 000 nowych klientów, co zwiększa łączną liczbę naszych klientów do 820 000, przy czym wartość powierzonych nam aktywów wyniosła 86 mld EUR.

– 2021 r. przyniósł grupie kapitałowej Saxo Bank zarówno wzrost, jak i konsolidację. W I kwartale odnotowaliśmy rekordowy napływ klientów i należących do nich aktywów. W kolejnych kwartałach tempo wzrostu utrzymywało się na dodatnim, choć bardziej umiarkowanym, poziomie. Z powodzeniem zakończyliśmy również migrację ponad 400 000 klientów bezpośrednich BinckBanku, rozszerzając tym samym naszą obecność w Europie Środkowej. Pragniemy podziękować naszemu pracowitemu i pełnemu pasji zespołowi, który pomimo wyzwań narzuconych nam przez pandemię COVID-19 bez ustanku dążył do jak najbardziej płynnego przejścia naszych klientów na nową, ulepszoną platformę inwestycyjną, wymagającego przyzwyczajenia się do nowości związanych z taką zmianą.

– Zakończenie migracji z BinckBanku będzie kamieniem milowym, który pozwoli nam uwolnić więcej zasobów, aby skupić się na dalszym skalowaniu i rozwoju działalności oraz na optymalizacji naszych procesów i technologii.

– Sprawne poruszanie się po rynkach finansowych jest istotne dla każdego. Saxo wspiera coraz większą liczbę klientów, którzy wybierają nasze platformy, aby realizować swoje finansowe aspiracje i wywierać wpływ na otoczenie. Nieustannie dążymy do ulepszania naszych usług i pozyskiwania wiedzy, w jaki sposób pomóc klientom w podejmowaniu bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych za pośrednictwem naszych wielokrotnie nagradzanych platform, zarówno poprzez edukację, strategie zarządzania ryzykiem, doskonałe zdywersyfikowane produkty i usługi, jak i po prostu poprzez bardziej przyjazne dla użytkownika, spersonalizowane doświadczenie.

– 15 września 2022 r. będziemy obchodzić trzydziestą rocznicę naszej działalności. Zamierzamy świętować nasze pierwsze trzydziestolecie z wielką dumą i dzielić się tą radością z naszymi klientami, partnerami, a także, co nie mniej ważne, z całym naszym zespołem „Saksończyków”.

Pełna treść raportu dostępna jest pod adresem: https://www.home.saxo/about-us/investor-relations